Det är ingen tvekan om att digitala lösningar är framtiden, då senaste siffrorna visar att 64 % av åldersgruppen 18-89 shoppade online under februari, oavsett den nuvarande nedgående e-handelsförsäljning.
För att kunna bygga på ditt företag och säkerställa dig en plats i framtidens marknad, följ dessa tre trender:
Användandet av kakor försvinner
Kakor har hittills använts för att göra annonser mer personliga. Däremot så har storföretag, såsom Safari, Firefox, och Chrome gått ut med planer på att stänga av tredjepartskakor. Så förbered er på en digital framtid utan kakor.
Din hemsida blir viktigare än någonsin
Prestandan, laddningstiden, designen, navigeringen, och flertal andra faktorer är nu viktigare än någonsin att tänka på när du fixar en hemsida. Är den snabb? Optimerad för mobil?
Använd video
Konsumenter läser mindre och mindre, vilket ger fantastisk potential för video-material.
Exempelvis, en kund är 73 % mer köpbenägen om det finns video om produkten.
Framför allt, tänk på att använda dessa trender till din fördel – eller hamna efter i denna tuffa konkurrens. Alternativt så kan du använda dig av professionella experter som kan ta hand om punkterna som du är svag på.
Se till att fånga trenderna så du lugnt kan styra ditt företag på rätt väg i den framtida digitala världen.