Färdiga lösningar


Att bygga upp ett företags webbsida från grunden kanske inte är något som gemen man gör bara så där. Men det finns en del färdiga lösningar som man kan använda sig av och som underlättar i starten av hemsidebyggandet och om du funderar på att starta webbutik. 

Webbsida

www + ditt domännamn.seDet första du bör göra är att köpa ett domännamn, det vill säga dittföretag.se eller någon annan typ av toppdomän. Det kan vara .nu .eu eller kanske en .com domän. Det vanligaste är ju att som Svenskt företag använda sig av .se som sin toppdomän. Köper du ditt domännamn hos något webbhotell så får du beroende på vad du beställer plats på deras server och lägga upp din webbsida. På en del webbhotell så finns det möjlighet att använda wordpress och installera detta så du kan utnyttja wordpress alla fördelar och enkelt bygga upp din webbsida genom det verktyget.

Webbshop

Skulle ditt företag hålla på med försäljning på nätet så kan vi rekommendera Kodmyrans färdiga lösning för e-handel. Med fyra paket att välja på så finns det säkert något som passar just din webbbutik, att du senare kan uppgradera och utöka är ju en fördel. I alla e-handelslösningar från kodmyran så har du bland annat möjlighet att koppla eget domännamn och korthantering plus en massa andra smarta lösningar för webbutiker. En smart grej är att använda sig av är deras lösning för att koppla din webbshop till att bli mobil. I och med alla dessa smarta telefoner och surfplattor finns så surfar fler och fler via dessa, att då din butik fungerar smärtfritt i mobilen kan öka försäljningen för dig.

Nyhetsbrev

När du startat upp din webbsida så vill du kunna meddela dina kunder om nyheter och förändringar på din webbplats eller din webbshop. Då finns det färdiga lösningar för detta med e-brev och nyhetsbrev. Det du gör är att registrera dig för att kunna använda den tjänsten och sedan kan du enkelt skriva ditt meddelande online och skicka detta till dina kunder som anmält sig till denna tjänst. På din webbsida så ska det finnas möjlighet till att lägga till sin e-postadress för att ta emot nyhetsbrevet, och även säga upp sin prenumeration om kunden så önskar.